Ryanair szuka pilotów do polskiej spółki. Oferuje naprawdę duże bonusy

Aż 10 tys. euro bonusu może otrzymać kapitan linii lotniczych, który zatrudni się w Ryanair Sun od początku grudnia do końca marca przyszłego roku. Wkrótce nowa, założona w Polsce, spółka irlandzkiego przewoźnika ma zacząć wozić turystów.

O problemach Ryanaira z brakiem pilotów na przełomie września i października słyszeli chyba wszyscy. Były tak dotkliwe, że irlandzki przewoźnik musiał odwołać kilkanaście tysięcy lotów. To już przeszłość. Teraz Ryanair nie odwołuje już masowo lotów i konsekwentnie realizuje ambitne plany.

Jednym z nich było wejście na polski rynek przewozów czarterowych – teraz zdominowany przez trzech przewoźników (polskie linie Enter Air, czeski Travel Service oraz litewskie Small Planet Airlines). W tym celu Ryanair kilka miesięcy temu założył w Polsce spółkę Ryanair Sun z siedzibą w Warszawie. W całości należy do luksemburskiego funduszu Silver Strand Investments, a jednym z trzech członków jej zarządu jest Michał Kaczmarzyk, były prezes Portów Lotniczych oraz Lot Cargo.

Lufthansa kupuje spore części Air Berlin. Mogą na tym zyskać również polscy pasażerowie

— W sezonie 2018 chcemy mieć w bazie lub bazach w Polsce pięć samolotów. Spotkałem się już z pierwszą siódemką największych polskich touroperatorów. Dobrze przyjęli naszą ofertę. Polski rynek czarterowy to ponad 3,5 mln pasażerów rocznie, a perspektywy są dobre. Zamierzamy zarabiać od pierwszego roku działalności — mówił wiosną Michał Kaczmarzyk dla „Pulsu Biznesu” o planach Ryanair Sun, pierwszej spółki czarterowej w portfolio irlandzkich linii lotniczych.

Teraz na stronie Ryanaira pojawiły się oferty pracy w nowej firmie, co potwierdza, że już wkrótce nowa linia rozpocznie działalność.

Ryanair Sun szuka kapitanów, pierwszych oficerów i kontrolera finansowego. Ci pierwsi otrzymają wspomniany bonus 10 tys. euro, „wyróżniające się w branży” wynagrodzenie oraz wiele innych benefitów. Niestety są też spore wymagania. Kandydaci muszą mieć 3,5 tys. wylatanych godzin, z czego przynajmniej 800 w roli kapitana. Muszą też mieć obywatelstwo UE i znać płynnie polski i angielski.

Foto: Ryanair.

Czytaj więcej: Po wiatrakach rząd chce uderzyć w producentów biopaliw.
Czytaj więcej: Kupujemy pokój w hotelu. Czy to w ogóle ma sens?